A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Гутянський ліцей" Богодухівської міської ради
Богодухівського району Харківської області

Освітній процес

Витяг за Статуту Комунального закладу "Гутянський ліцей" Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

1. Ліцей планує свою роботу самостійно відповідно до освітніх програм, Стратегії розвитку, Річного плану роботи та Річного навчального плану. У планах роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи їх розвитку. Річний план роботи погоджується педагогічною радою, затверджується директором ліцею.

2. На підставі освітніх програм ліцей складає та затверджує Річний навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу. Річний навчальний план затверджується директором ліцею та погоджується педагогічною радою. Освітні програми схвалюються педагогічною радою ліцею та затверджуються його керівником.

Основою для розроблення освітніх програм є відповідні Типові освітні програми.

3. Педагогічні працівники ліцею самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби освітньої діяльності, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів. Авторські навчальні програми, підручники та посібники затверджуються відповідними державними органами управління освітою.

4. Зарахування до ліцею здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі:

- заяви про зарахування до ліцею (далі - заява про зарахування) одного з батьків дитини (чи повнолітньої особи, яка має намір здобувати освіту), поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника);

- копії свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);

- оригіналу або копії медичної довідки;

- оригіналу або копії відповідного документа про освіту (за наявності).

До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років відповідно до чинного законодавства України.

Зарахування дітей до початку і впродовж навчального року здійснюється виключно на вільні місця. Після зарахування дітей до ліцею,  їх розподіл між класами відбувається в межах нормативу наповнюваності класів, визначеного Законом України «Про освіту». 

Зарахування дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивного чи спеціального класу (з його утворенням у разі відсутності) здійснюється на підставі доданого до заяви про зарахування висновку про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

5. Переведення учня до іншого закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства на підставі наказу директора ліцею.

6. Відрахування учня із закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства на підставі наказу директора ліцею.

7. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до ліцею відповідно до законодавства України та міжнародних договорів.

8. Навчальний рік у ліцеї розпочинається у День знань – 01 вересня і закінчується не пізніше 01 липня наступного року.

9. Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються ліцеєм у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Під час екологічних стихій та епідемій Засновником може встановлюватися особливий режим роботи ліцею.

10. Режим роботи ліцею визначається закладом освіти на основі відповідних нормативно-правових актів. Структуру навчального року та режим роботи ліцею затверджує директор ліцею, погоджує уповноважений орган управління.

Розклад уроків у ліцеї складається заступником директора з навчально-виховної роботи відповідно до Річного навчального плану з дотриманням педагогічних, санітарно-гігієнічних та режимних вимог і затверджується керівником ліцею та погоджується з профспілковим комітетом.

11. Тривалість уроків у ліцеї становить: у 1-х класах –  35 хвилин, у 2-4-х класах – 40 хвилин, у 5-11-х класах – 45 хвилин. Ліцей може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

Тривалість корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, становить: групове – 35-40 хвилин, індивідуальне – 20-25 хвилин.

12. Тривалість канікул у ліцеї протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

13. Відволікання учнів та вихованців від освітнього процесу на інші види діяльності забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.

14. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітніми програмами та навчальним планом ліцею, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

15. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення спарених уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.

У 10-11(12)-х класах допускається проведення спарених уроків з предметів інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних предметів.

16. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять у ліцеї проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття й заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів, вихованців та на розвиток їхніх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

17. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше як 10 хвилин, великі перерви – 20 хвилин. 

18. У ліцеї контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-11(12)-х класів здійснюється відповідно до нормативних вимог, визначених Міністерством освіти і науки України. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах відповідно до Інструкцій, затверджених Міністерством освіти і науки України.

19. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає Міністерство освіти і науки України.

В окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється галузевим Міністерством та Міністерством охорони здоров'я.

20. Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень початкових класів, що навчаються за програмою НУШ має формувальний характер, здійснюється вербально, на суб’єкт-суб'єктних засадах, що передбачає активне залучення учнів до самоконтролю та само оцінювання.

21. Результати навчальної діяльності учнів за навчальний рік заносяться до особових справ учнів. У документах про освіту (свідоцтвах, табелях успішності) відображаються досягнення учнів у навчанні.

22. За успіхи в навчанні для учнів встановлені такі форми заохочення: похвальний лист «За досягнення у навчанні», похвальна грамота «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», золота медаль «За високі досягнення у навчанні», срібна медаль «За досягнення у навчанні». Порядок нагородження визначається відповідними Положеннями, затвердженими Міністерством освіти і науки України. За успіхи у навчанні для учнів можуть бути встановлені стипендії або грошова премія (за рішенням засновника або інших органів державної влади). Для здобувачів освіти встановлюються різні види морального стимулювання та матеріального заохочення, передбачені центральним органом виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у сфері освіти, іншими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, Статутом ліцею.

23. Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

24. Індивідуальне та інклюзивне навчання у ліцеї організовується відповідно до положень про індивідуальне та інклюзивне навчання у системі загальної середньої освіти, затверджених галузевим Міністерством.

25. Виховання учнів у ліцеї здійснюється під час проведення уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.

26. Цілі виховного процесу в ліцеї визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

27. У ліцеї забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

28. Залучення учнів ліцею  до вступу в будь-які громадські об’єднання, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених об’єднаннях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

29. Дисципліна в ліцеї дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, дотримання Правил внутрішнього трудового розпорядку та цього Статуту. 

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень